سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملعون است، ملعون است دانشمندی که به سوی پادشاهی ستمگر می رود و به او در ستمش یاری می رساند [امام صادق علیه السلام]
کجایند آن 313 تن یار کربلایی!؟
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شباهت حضرت به انبیا

امام صادق (علیه السلام):

منتظر امر ما (حضرت صاحب الامر علیه السلام ) بسان آن است که در راه خدا در خون غلطیده باشد

شباهت به حضرت خضر

  1. خضر عمرش را خداوند طولانی نموده و این موضوع نزد شیعه و سنی مسلم است قائم (علیه السلام) نیز خداوند عمر با برکتشان را طولانی قرار داده است و یکی از دلائل و استدلال ها بر طولانی بودن عمر قائم (علیه السلام) طولانی بودن عمر خضر می باشد.

  2. نام حضرت خضر بلیا است بر چوب خشکی نمی نشست مگر اینکه سبز می شد و هر گاه نماز بگذارد اطرافش سبز می شود و ... حضرت قائم (علیه السلام) نیز به هر سر زمینی پا بگذارد سبز و پر گیاه می شود و آب از آنجا می جوشد و چون از آنجا برود آب فرو می رود و زمین به جای خود بر می گردد.

  3. خضر خداوند به قدرت و نیرویی عنایت فرموده که بهر شکل که بخواهد در می آید قائم (علیه السلام) نیز خداوند همین قدرت را به ایشان عنایت فرموده .

  4. خضر وجه کارهایش آشکار نشد مگر بعد از اینکه خودش فاش کرد قائم (علیه السلام) نیز وجه غیبتش آنطور که باید مکشوف نمی شود مگر بعد از ظهور.

  5. خضر هر سال در مراسم حج شرکت می کند تمام مناسک را انجام می دهد قائم (علیه السلام) نیز هر سال در مراسم حج شرکت می کند و مناسک را بجای می آورند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:29 صبح )
»» شباهت حضرت به انبیا

 

امام باقر (علیه السلام) :

هنگامی که خداوند تبارک و تعالی بر خلقش خشم کند ما را از مجاورت آنها دور می کند.

شباهت به حضرت یوسف (علیه السلام)

  1. یوسف از زیبا ترین اهل زمان خود بود حضرت قائم (علیه السلام) نیز زیباترین اهل زمان خود می باشد .

  2. یوسف مدت طولانی غایب شد تا این که برادران بر او داخل شدند پس آنها را شناخت در حالیکه آنها او را نشناختند حضرت قائم (علیه السلام) نیز از خلق غایب شد در عین حالیکه در میان آنها راه می رود آنان را می شناسد ولی آنها او را نمی شناسند.

  3. یوسف خداوند امرش را یک شبه اصلاح فرمود که پادشاه مصر آن خواب رادید قائم (علیه السلام) نیز امرش را در یک شب اصلاح میکند پس در آن یک شب یاران آن حضرت را از بلاد دور جمع می کند.

  4. یوسف دچار زندان شد قائم (علیه السلام) نیز در زندان دنیا چرا که این دنیا آن هم با این ظلم و ستم معاندین و مخالفان از زندان هم بدتر است.

  5. یو سف از خاص و عام خودش را از برادرانش مخفی ساخت با اینکه فاصله میان او و خاندان و شیعیانش نزدیک بود قائم (علیه السلام) نیز همینطور است .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:27 صبح )
»» شباهت حضرت به انبیا

پیامبر (صلی الله علیه و آله):

حضرت مهدی (علیه السلام) طاووس بهشتیان است که هاله ای از نور او را احاطه کرده است.

شباحت به حضرت نوح

  1. نوح عمر بسیار طولانی نمودند (2500 سال)حضرت قائم نیز عمر دارزی دارند.

  2. نوح زمین را با سخن خود از کافرین پاک کرد و گفت پروردگارا بر روی زمین دیگر بشری از کافران قرار مده . (سوره نوح آیه 26) حضرت قائم (علیه السلام) نیز زمین را با شمشیر از لوث وجود کافران پاک خواهد نمود .

  3. هرکه از نوح تخلف جست هلاک شد از حضرت قائم نیز همین طور .

  4. فرج نوح را خداوند آنقدر بتاخیر انداخت که بیشتر معتقدین به حضرت از او برگشتند فرج حضرت ولیعصر (علیه السلام) نیز همین طور .

  5. ادریس به ظهور نوح بشارت داد و بظهور قائم (علیه السلام) نیز خداوند فرشتگان را بشارت داد و همچنین پیامبران (علیه السلام) و امامان (علیه السلام) .

  6. نداهای نوح بر شرق و غرب عالم می رسید و این یکی از معجزات آن حضرت قائم (علیه السلام) نیز هنگام ظهور بین رکن و مقام فریادی بر می آورد که تمام عالم سخنان آن حضرت را می شنوند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:25 صبح )
»» شباهت حضرت به انبیا

امیر المومنین (علیه السلام):

حضرت مهدی (علیه السلام) دیدگانی مشکی،مو هایی پر پشت،چهره ای چون ماه تابان،پیشانی باز و درخشان خالی بر گونه راست و نشانه ای دارد (مهر نبوت میان دو کتف).

شباهت به حضرت ابراهیم (علیه السلام)

  1. ابراهیم (علیه السلام) دوران حمل و ولادتش مخفیانه بود قائم (علیه السلام)نیز حمل و ولادتش مخفی بود.

  2. ابراهیم (علیه السلام) در روز مقداری رشد می کرد که دیگران در یک هفته رشد می کنند و در یک هفته آنقدر رشد می کرد که دیگران در یک ماه رشد می کنند و در یک ماه ... حضرت قائم (علیه السلام) نیز رشدشان چنین بود.

  3. ابراهیم (علیه السلام) از مردم عزلت گزید قائم نیز همانطور می باشد.

  4. ابراهیم (علیه السلام) دو غیبت داشته حضرت قائم (علیه السلام) نیز دو غیبت دارند.

  5. ابراهیم (علیه السلام) هنگامیکه در آتش افکنده شده جبرئیل برایش جامه ای از بهشت آورد حضرت قائم (علیه السلام) نیز همان جامه را هنگام قیام می پوشند.

  6. ابراهیم (علیه السلام) خانه کعبه را بنا کرد و حجر الاسود را در جایش نصب فرمود حضرت قائم (علیه السلام) نیز مسجد الاحرام را در جای اصلی می سازند و حجر الاسود را به جائی که در آن بوده باز می گرداند.

  7. ابراهیم (علیه السلام) را خداوند از آتش نجات داد قائم (علیه السلام) نیز مردم تقاضای معجزه ابراهیم (علیه السلام) از آن حضرت می کنند ایشان وارد آتش می شوند و به سلامت بیرون می آیند .

  8. ابراهیم (علیه السلام) مردم را به سوی خدا فرا خواند و قائم (علیه السلام) نیز مردم را به سوی خدا دعوت می کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:23 صبح )
»» شناخت مختصری از زندگانی امام

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق (علیه السلام) فرمودند :

هر کس دوست دارد از اصحاب قائم (علیه السلام) باشد باید انتظار بکشد یا پرهیزکاری و اخلاق نیک رفتار نماید در حالیکه منتظر باشد .

امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

شناخت مختصری از زندگانی امام:

دوازدهمین پیشوای معصوم ، حضرت حجت بن الحسن المهدی ، امام زمان -عجل الله تعالی فرجه-در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری در شهر (سامرا) دیده به جهان گشود .او همنام پیامبر اسلام (م ح م د) و هم کنیه آن حضرت (ابولقاسم) است . ولی پیشوایان معصوم از ذکر نام اصلی او نهی فرموده اند . 

از جمله القاب آن حضرت ، حجت ، قائم ، خلف صالح ، صاحب الزمان ، بقیت الله است و مشورترین آنها (مهدی) می باشد .

پدرش ، پیشوای یازدهم حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام) و مادرش ، بانوی گرامی (نرجس) است که بنام (ریحانه) ، (سوسن) و (صقیل)نیز از او یاد شده است . میزان فضیلت و معنویت نرحس خاتون تا آن حد ، والا بود که (حکیمه) خواهر امام هادی (علیه السلام) که خود از بانوان عالیقدر خاندان امامت بود ، او را سرآمد و سرور خاندان خویش ، و خود را خدمتگذار او می نامید .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:22 صبح )
»» شروع کار ما

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

من از امروز می خوام این وبلاگ رو راه بندازم انشا الله با کمک و راهنمایی های شما بتونیم یه وبلاگ خوب و در شان امام عصر(عج)داشته باشیم.

به امید کمک شما من اولین مطلب رو که در مورد شناخت مختصر از امام عصر هستش روی وبلاگ قرار میدم .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » علی ( شنبه 85/7/15 :: ساعت 1:20 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شروع دوباره
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 3614
» درباره من

کجایند آن 313 تن یار کربلایی!؟

» آرشیو مطالب
پاییز 1385

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب